Ledig?!

Ledig idag. Det känns ärligt talat ganska konstigt efter en väldigt intensiv jobbperiod. Men nu har jag bara ett jobb (för tillfället) så då blir det ju lugnare. Är sugen på att jobba extra på mitt kära gamla jobb ... Jag saknar redan alla där och då har det bara gått en dag sen jag slutade typ! Tänker på dom rätt ofta och hur de klarar sig. Det blir ju så, de har varit som en familj för mig ju! Svårt att släppa taget då.

Men jag måste samtidigt satsa helhjärtat på att komma in i mitt nya jobb och visa min bästa sida där. Den största utmaningen hittills har varit att inte säga "smaklig måltid" till kunderna när jag står i kassan. Jag tycker om att så i kassan och hjälpa folk, det är min favoritdel av nya jobbet. Är ärligt talat inte så duktig på att packa upp varor och sånt än. Blir stressad och river ner saker. Jag blir alltid stressad när jag känner att jag är dålig på något. Och det gör ju bara allt ännu värre! Men nog ska jag säkert komma in i det också. Fast jag kommer nog alltid gilla servicebiten av yrket bäst!

En sak som jag upptäckt när man jobbar mycket själv är att efter en stund börjar man prata med sig själv. "Makaroner ..." "Jaha, ketchup ...?!" Rätt som det är blir man stämplad som galen. Men jag saknar att inte kunna prata med någon. Tystnaden blir ju rätt påtaglig. Nåja, jag antar att det är en vanesak. Det kan väl vara skönt också ifall man skulle råka vara på dåligt humör. Vilket jag väl sällan är. Men ändå.

Ja, idag är jag ledig i alla fall. Ska fylla dagen ändå har jag tänkt. Träna. Kanske gå på stan. Kanske kika in på gamla jobbet och se om de lever än (ja, jag HAR svårt att släppa det!) Sen ska jag väl laga middag, något med potatis. Säkert gör jag något mer. Inte kan jag då ta det lugnt i alla fall, då blir jag nog tokig :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0