Oroar mig för mycket

Har verkligen börjat få upp ögonen för vikten att äga en kalender. Med två jobb och ett liv som faktiskt börjar få lite innehåll skulle det vara kaos i min hjärna om jag inte hade kalendern. Men trots att jag har den kan jag ibland känna mig lite stressad och tro att jag säkert glömt något. Dock så hade det nog varit tusen gånger värre om jag inte kunnat skriva ner alla åtaganden!

Det enda jag dock fortfarande känner är lite jobbigt är den där okända faktorn som man inte kan planera in. Som att man plötsligt få veta att det är personalfest om mindre än två veckor, och inser att man har lite mycket månad kvar på lönen för en sån grej. Men nu kände jag att det får lösa sig ändå, vill verkligen vara med och lära känna alla bättre. Och få komma bort och göra något annat än det vanliga. Tänka på nåt annat än det vanliga.

Jag känner att jag vill lägga all fokus på positiva saker nu. Oroar mig ju väldigt mycket över hur det blir med jobb och ekonomi och en del annat, men jag kan inte styra över det annat än att göra mitt bästa och hoppas på det bästa. Så nu ska jag verkligen försöka tänka roliga tankar istället och fokusera på positiv energi. Jag vet att man utstrålar en bättre energi när man är lugn inombords och inte funderar så mycket över vad andra tänker om en. Och då uppfattas man ju mer positivt av andra också, det är jag övertygad om.

Problemen må inte vara lösta för att jag slutar oroa mig, men jag kommer säkerligen vara en gladare människa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0