Allergisk mot hushållssysslor?

Yrsel och snuva är tydligen priset man får betala för dammsugning och kylskåpsrensning (fann nåt grönt som jag tror var köttfärs). Men det känns ändå som att det var värt det, för man mår mycket bättre i själen när det är rent och fint runtomkring en. Förmodligen är jag väl dock allergisk mot hushållssysslor, för när jag gör saker på jobbet går det hur bra som helst!
 
Tror faktiskt aldrig jag kommer förstå mig på hur min kropp fungerar. Det är som att den väljer att funka när den vet att den måste göra det. Men när det finns ett val är det lite sisådär med funktionen. Vet inte om det sitter i huvudet? Kan ju ta som exempel att jag väldigt ofta får migrän eller spänningshuvudvärk de dagar jag vet att jag är ledig, men på jobbdagar vaknar jag i princip alltid upp och mår prima.
 
Men jag antar att man inte ska förstå allt. Får väl vara glad om jag förstår det viktigaste i alla fall, även om jag är en sån som verkligen vill förstå så mycket som möjligt. Har svårt att acceptera att saker och ting bara är som det är om det finns en chans att jag kan förbättra dem. Så jag kommer nog aldrig sluta söka kunskap. Men tills jag funnit det jag söker får jag acceptera att det är som det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0