Slitas mellan två

Ligger och tar det lugnt i soffan då jag vaknade tidigt (som vanligt typ). Om någon timme ska jag börja bege mig mot mitt extrajobb. Hur är det att ha två jobb egentligen? Ärligt talat kan det vara ganska problematiskt, typ om man behövs på båda ställena samtidigt. Och jag tycker ju verkligen inte om att säga nej till någon. Jag önskar att jag en dag kan ha ETT heltidsjobb som jag verkligen kan ge hundratio procent till. Man kan satsa på ett helt annat sätt då på att bli grymt bra.
 
Men jag antar att jag får ha tålamod helt enkelt. Ett heltidsjobb är väl inget som kommer i en handvändning när man inte har någon märkvärdig utbildning. Jag får helt enkelt jobba mig uppåt tills det en dag kommer någon som anser att jag verkligen förtjänat det. Hur jag ska ta mig dit vet jag inte då jag alltid gjort mitt bästa, men med åren kanske jag kan bli ännu bättre och mer åtråvärd. Haha. Annars får jag väl starta eget inom något. Ibland känns det som att det skulle vara enklare.
 
Nä, jag vet inte. Jag får fortsätta kämpa helt enkelt. Någon dag kanske något bra händer. Men nu ska jag gå och göra mig färdig i alla fall. Sedan ska jag ägna hela dagen åt att vara grymt jäkla bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0