Frysta pengar

Löningsdag idag. Fick semesterlönen utbetald från gamla jobbet också så den här månaden kan jag låtsas att jag har ett välbetalt jobb, haha. Men det kan behövas lite extra för jag har ingen aning om hur det blir nästa månad ens. Har än så länge bara anställning månaden ut, så jag svävar i stor ovisshet. Jag har alltså mycket på kontot men vågar verkligen inte använda mer än nödvändigt. Vågar verkligen inte fira en bra lön. Nästa månad kanske jag kan fira. Eller gråta. Vem vet.

Nu ska jag åka och storhandla i alla fall, så kanske man slipper handla igen på ett tag. Sen tar jag det nog lugnt några timmar innan det är dags för jobb. Känner att jag borde träna men har samtidigt en lätt förkylningskänsla i kroppen och vill inte trigga igång en ordentlig förkylning genom att överanstränga mig. Så jag skippar nog träningen idag. Har tränat två gånger den här veckan i alla fall, för tillfället är jag nöjd med det. Så småningom ska jag väl öka antar jag.

Det var nog allt jag hade att säga för den här gången. Skriver mer ... Någon annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0